Lid worden en introductie proefschieten

Er worden strenge eisen gesteld alvorens men lid van de vereniging mag worden. Voordat u besluit om lid te worden is het verstandig om eerst een aantal avonden (max. 3) kennis te maken met de schietsport. Zo leert u met wapens omgaan en proeft u de sfeer op onze vereniging.

Indien u besluit lid te willen worden, bent u eerst zes maanden aspirant-lid. Tijdens deze periode leert u onder begeleiding omgaan en schieten met vuurwapens. Ieder aspirantlid begint met klein kaliber revolver, -karabijn of -grendelgeweer. Hierna kan men klein kaliber pistool leren. Na de aspirant tijd beslist het bestuur u al dan niet als normaal lid van de vereniging toe te laten. Bij toelating ontvangt u een verenigingspasje en een KNSA pas. Hiermee kunt u aantonen dat u lid bent en indien vrijgegeven zelfstandig mag schieten met een bepaald wapen. Na deze zes maanden asprirant tijd en als men één jaar normaal lid is wordt er gekeken of iemand een eigen (klein kaliber) wapen mag aanschaffen. Een eigen wapen kan men afstellen naar eigen hand en meestal zijn de schietresultaten beter.

Als u lid wilt worden van onze vereniging dan kunt u het aanmeldingsformulier aanvragen bij de Secretaris. Om lid te worden van de vereniging is een VOG  (Verklaring Omtrent Gedrag) nodig. Via deze link kab de VOG aangevraagd worden: https://www.vog-aanvraag.nl/schietsport/

Verkrijgt u geen Verklaring Omtrent Gedrag is het niet mogelijk om aspirant en/of lid van onze vereniging te worden.

Het inschrijfgeld, het aanmeldingsformulier met een pasfoto en de VOG kunt u in ons verenigingsgebouw overhandigen aan de Secretaris en neem een legitiematiebewijs mee. Het Bestuur zal uw aanvraag persoonlijk met u doornemen waarna uw aanmelding in overweging wordt genomen.

Introductie en proefschieten
Instructie aan personen die kennis willen maken met de schietsport danwel aspirant-lid willen worden, wordt alleen op afspraak op de donderdagavond gegeven. De introductieles is alleen bedoeld voor mensen die serieus overwegen de schietsport te gaan beoefenen.

De introductie kan alleen op afspraak. De kosten voor de eerste introductie bedragen € 25,- per persoon (exclusief € 7,50 munitie) inclusief schietkaarten en begeleiding door één van onze instructeurs. Neem een geldig legitimatiebewijs mee en gebruik voor het schieten geen alcohol en ook geen medicijnen die van invloed kunnen zijn op uw reactievermogen.

Om een afspraak voor een introductieles te maken kunt u een mailtje sturen naar het secretariaat.

In verband met de bezetting van onze instructeurs tijdens vakantieperiodes is het in de maanden juli en augustus niet mogelijk om een afspraak te maken voor een introductieles. U kunt dan wel gezellig langskomen om kennis te maken op dinsdag- of zondagmiddag.

Bedrijfsuitjes en vrijgezellenfeesten, etc.
Bij schietsportverenigingen is het organiseren van evenementen, feestjes of bedrijfuitjes waarbij met vuurwapens worden geschoten niet toegestaan. Uitsluitend commercieel erkende schietsportcentra mogen op commerciële basis vuurwapens ter beschikking stellen aan derden. Er is een aantal centra die deze mogelijkheid bieden, in Biddinghuizen wordt o.a. kleiduiven geschoten en er is goede horeca waar een leuk feestje kan worden georganiseerd.

Lidmaatschap S.V. De Vrijheid Castricum
Meer informatie over het lidmaatschap, contributie, gastschieten en het samenwerkingsverband met de stichting Schietsport Langedijk kunt u vinden op deze pagina.

Routebeschijving

Schietbaan

S.V. De Vrijheid Castricum
Korte Brakersweg 1