KNSA Basiscertificaat

KNSA Basiscertificering

S.V. De Vrijheid Castricum gecertificeerd

Na een lange periode van voorbereidingen door het bestuur heeft S.V. De Vrijheid Castricum op maandag 7 juli 2019 een audit gehad voor het verkrijgen van de basiscertificering van de KNSA. Alle onderdelen van het KNSA Certificeringsprogramma zijn doorlopen door de KNSA auditor en positief beoordeeld op alle punten. De auditor gaf zelfs complimenten over de aangeboden reglementen, procedures en vergunningen.

De basiscertificering richt zich op veiligheid, de ballotage van nieuwe leden, het monitoren van bestaande leden van verenigingen, de verkrijging van een vuurwapenverlof en de naleving van wet- en regelgeving. De basiscertificering is bovendien door een Ministeriële Regeling als verplichting gesteld voor verenigingsverloven en privéverloven. Dat houdt kortweg in dat verenigingen die een aanvraag voor een verenigingsverlof doen, door de KNSA volgens de normen van basiscertificering moeten zijn gecertificeerd en dat individuen bij de aanvraag van een privéverlof lid moeten zijn van een door de KNSA gecertificeerde schietsportvereniging, overeenkomstig de normen voor basiscertificering.

Hiermee is S.V. De Vrijheid Castricum de komende vier jaar weer voorzien van de vereiste certificering.

Routebeschijving

Schietbaan

S.V. De Vrijheid Castricum
Korte Brakersweg 1